הצטרפו לניוזלטר של 'תוצרת הארץ'
השאירו פרטים כדי לקבל את כל העדכונים
חצור הגלילית

אי שם בצפון הרחוק, ממש איפה שהצומת, נמצאת חצור הגלילית, ובתוכה, הוקמה קהילת תוצרת הארץ שמסיימת את השנה הרביעית לפעילותה. הקהילה מכילה 40 סטודנטים פעילים וכ-50 בוגרים, שמרביתם בני המקום, וזה מה שהופך אותה לכל כך מיוחדת. בעידן שבו צעירים נוטשים את עיר מגוריהם ועוזבים את הפריפריה, פה הקהילה נוצרה מהשטח, ומבטאת את כל מה שבתוצרת הארץ רוצים להשיג – צעירים שמכירים את המקום, מכירים את היתרונות המדהימים שלו ואת הצרכים שלו, ומגשימים חזון משותף, עבור עצמם ועבור הקהילה, בנוף הילדות בו הם גדלו ושהם כל כך אוהבים.

אבל ממש לא צריך להיות מקומי כדי להצטרף, ואנחנו אפילו נשמח למצטרפים חדשים לדרך שלנו, שרוצים להעתיק את מגוריהם אלינו ולהמשיך איתנו בעשיה, עם חבר'ה צעירים שכבר דוברים את השפה, יודעים את הדרך, וכמובן מלגה על סך 16,000 ש"ח

 

הקהילה שלנו

קהילות הסטודנטים

זו השנה הרביעית של קהילת הצעירים בחצור הגלילית. הקהילה מונה כ-40 סטודנטים וכ-50 בוגרים. רוב חברי הקהילה הסטודנטיאלית לומדים במכללת תל חי.

הגשמת הפרויקטים במעגלי החברה התרבות והפנאי, נעשית בשיתוף פעולה ובתמיכה עם הרשות, מרכז צעירים, המתנ"ס, מרכז יום לקשיש, בית הנוער ועוד.

קהילת הצעירים בחצור הינה מיוחדת במינה, מאחר ומרבית הסטודנטים חברי הקהילה הם בני המקום. סטודנטים שגדלו בישוב יודעים כבר על מה הם חולמים, מזהים איזה נקודות כדאי לחזק ובאיזה מעגלים חשובה יוזמה חברתית. תוך גיבוש קהילתי יוצאים הסטודנטים לישוב שהם אוהבים ומגשימים פרויקטים חברתיים ומפתחים את עיר הולדתם.

קהילות הרשת

הקהילות הסטודנטיאליות מהוות שלב הכשרה להובלת קהילת הצעירים היישובית – הרשת.
בקהילת סטודנטים כל צעיר מצטרף למעגל קהילתי ובו 20-25 חברים אשר הופכים להיות שותפים וחברים, יוצרים יחד במסגרת העשייה החברתית, ומתחברים ליישוב בו חיים.

התוכנית הסטודנטיאלית מהווה אחד מערוצי ההצטרפות המרכזיים לרשת בה מתנסים חברי הקהילות בעשייה חברתית, עבודת צוות ופיתוח יוזמות.
כל סטודנט בתוכנית הסטודנטיאלית מקבל מלגה על סך 13.0000-16.000 שקלים לשנה.

יש במה להתגאות

הישג בולט של הקהילה הינו הקמת מיזם תמיכה במשפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. המיזם כולל קבוצת תמיכה לאימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. חונכות והעצמה לאחים, פעילות לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, ימי שיא וכיף לאימהות. המיזם פעיל בזכות כוח התנדבותי של סטודנטים מתוצרת הארץ, שותפות של הרשות, המתנ"ס ועסקים מקומיים.

הישג בולט נוסף הינו ליווי של קשישים ללא עורף משפחתי. בתקופת הקורונה בלטה מסירותם של חברי הקהילה וסטודנטית אף נבחרה להדליק משואה על עצם מסירותה וייצגה את עשייתם הברוכה של שאר חברי הקהילה.

הדרך להצלחה
Made with b&w logo